Alueelta, Uutisia Hämeestä

Hämeenlinnassa tarjolla kokeilurahoitusta keskustaa elävöittävien palveluiden testaamiseen

HML Open City Challenge on haastekampanja, joka hakee ratkaisuideoita kaupungin keskustan ja sen palveluiden uudistamiseksi. Mitä sinä toivot tulevaisuuden Hämeenlinnalta?
FacebookTwitterLinkedInEmail

Kampanjaan voi hakea mukaan omalla idealla 28.10.2019 mennessä. Raati myöntää parhaille ideoille 2 000 – 2 500 euron kokeilurahoituksen. Jatkoon valituilla on tämän jälkeen kolme kuukautta aikaa testata ideoitaan kaupunkilaisten kanssa 11/2019 – 1/2020.

Ideat voivat liittyä esimerkiksi seuraaviin tunnistettuihin tarpeisiin:

  • Kaupunkiympäristö: Minkälainen kaupunki on vetovoimainen ja viihtyisä nuorille aikuisille?
  • Tulevaisuuden palvelut: Minkälaisia kaupallisia palveluita tarvitsemme Hämeenlinnan keskustassa?
  • Rantojen hyödyntäminen

Kuka tahansa voi osallistua!

Hakija voi olla esimerkiksi yritys, järjestö, opiskelija, organisaatio tai yksityishenkilö.

”Pelkkä hyvä idea ei riitä. Hakijan tulee testata ideaa kokeilurahan avulla oikeiden asiakkaiden ja kaupunkilaisten keskuudessa Hämeenlinnassa”, kertoo kampanjan tuottaja Matleena Laaksonen. ”Mikäli hakijalla ei ole kykyä itse kokeilla ideaa, autamme häntä löytämään apuvoimia kokeilua varten.”

Kampanja huipentuu tammikuussa avautuvassa yrityskeskittymä Parkissa järjestettävään finaaliin, jossa tulokset esitellään. Vastaavissa kampanjoissa muualla Suomessa on syntynyt uusia yrityksiä sekä esimerkiksi hävikkidrinkki.

Mukaan tulee hakea 28.10.2019 mennessä

Osallistuminen HML Open City Challenge -kampanjaan on helppoa. Suuntaa kampanjan WWW-sivulle ja lähetä hakemus määräaikaan mennessä. Osallistua voi useammalla idealla.

Kampanjan järjestävät OP Etelä-Häme, Osuuskauppa Hämeenmaa, Pohjantähti, Hämeenlinnan kaupunki, Linnan Kehitys ja Crazy Town. Kaikkia järjestäjiä yhdistää halu tuoda elämää Hämeenlinnan keskustaan. Haastekampanjan kumppaneina toimivat tiiviissä yhteistyössä Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK ja Koulutuskuntayhtymä Tavastia.