Alueelta, Uutisia Hämeestä

Osallistu Lahden ja Kanta-Hämeen kasvupolkuihin

Kasvu Open on Suomen suurin pk-yritysten kasvun tukemisen sparrausohjelma, joka auttaa maksutta kasvuhaluisia yrityksiä niiden kasvusuunnitelman pohjalta. Kasvuohjelmia eli Kasvupolku-ohjelmia järjestetään ympäri Suomen. Lahden ja Kanta-Hämeen Kasvupolkujen ilmoittautumiset ovat käynnissä.
FacebookTwitterLinkedInEmail

Kasvupolku-sparraukseen voivat hakea mukaan kaikki kasvunälkäiset alueen yritykset ikään, kokoon tai toimialaan katsomatta. Hakemusten perusteella alueellinen tuomaristo valitsee mukaan 15 suurimman kasvupotentiaalin omaavaa yritystä, jotka saavat kahden päivän ajan maksutonta sparrausta Suomen liike-elämän asiantuntijoilta. Nämä kokeneet “myllärit” auttavat yrityksiä löytämään kasvun eväitä ja kontakteja luottamuksellisesti kahdenkeskisissä tapaamisissa.

“Kasvupolku tarjoaa kahdenkeskeisissä asiantuntijatapaamisissa työkaluja yrityksen kasvun rakentamiseen – täysin ilmaiseksi. Kasvu lähtee yrittäjän omista lähtökodista, oli tavoitteena sitten kasvattaa yrityksen liikevaihtoa, henkilöstömäärää, lanseerata uusi tuote tai selvittää kansainvälistymisen mahdollisuuksia”, luettelee Lahden Kasvupolkua koordinoiva Ladecin Krista Mäkelä.

KASVU OPEN JÄRJESTETÄÄN TOISTA KERTAA LAHDESSA

Viime vuonna Lahden alueen yrityksille suunnatun kasvuohjelman, Lahden Kasvupolun, voittajaksi valittiin muun muassa energiatehokkaita valaistusratkaisuja tarjoava Lem-Kem Oy. Kunniamaininnan sai kiinteistöjen energiatehokkuutta parantava cleantech-yritys Wasenco Oy.

Vuoden 2016 Lahden Kasvupolun valinnat tehtiin kaikkiaan 15 kasvuhaluisen yrityksen joukosta, jotka seulottiin kahden päivän sparrausprosessissa 44 hakijasta.

OSALLISTUMINEN VERKOSSA

Voit hakea mukaan Lahden alueen Kasvupolku-sparraukseen 31.3.2017 mennessä ja Kanta-Hämeen sparraukseen 21.4.2017 mennessä täyttämällä hakulomakkeen osoitteessa https://www.kasvuopen.fi/hae

Kaikille mukaan hakeneille ilmoitetaan valinnoista. Valintakriteereissä painottuu yrityksen kasvusuunnitelma. Tärkeimpiä painotettavia asioita ovat esimerkiksi kasvun nälkä, kasvupotentiaali, skaalautuvuus, uskottavuus, ajankohtaisuus, disruptiivisuus ja omintakeisuus.